Είναι τα ασφάλιστρα των γυναικών πιο φθηνά από των ανδρών; Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό;
Είναι γεγονός ότι οι γυναίκες εξασφαλίζουν χαμηλότερα ασφάλιστρα αυτοκινήτου από ό, τι οι άνδρες.
Καθημερινά γίνονται έρευνες που αφορούν τις στατιστικές τροχαίων ατυχημάτων και πως αυτά διαφέρουν ανάλογα με το φύλο του οδηγού.
Βασισμένες σε αυτές τις έρευνες οι ασφαλιστικές εταιρείες ακολουθούν μια πολιτική με την οποία χρεώνουν περισσότερο τους άνδρες οδηγούς.
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους οι άνδρες οδηγοί επιβαρύνονται με υψηλότερα ασφάλιστρα από ότι οι γυναίκες.
Η πιο απλή αιτία, σύμφωνα με το http://www.asfaleies24.gr/ είναι ότι οι άνδρες τείνουν να χρησιμοποιούν την ασφάλεια τους και να απαιτούν αξιώσεις σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ότι οι γυναίκες οδηγοί.
Επιπλέον συγκριτικά οι άνδρες περνούν πολλές περισσότερες ώρες πίσω από το τιμόνι από ότι οι γυναίκες. Αυτό φυσικά αυξάνει τις πιθανότητες να εμπλακούν σε ένα τροχαίο ατύχημα.
Η φύση των ανδρών είναι πιο επιθετική, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στον τρόπο που οδηγούν.
Κάτι ακόμα που προσθέτει στα ασφάλιστρα των ανδρών, είναι ότι επιλέγουν να οδηγούν πιο ακριβά αυτοκίνητα, κάτι που κάνει την επισκευή τους, επίσης πιο ακριβή.
Οι παραδοσιακοί ρόλοι ανδρών και γυναικών τείνουν να εξισώνονται τα τελευταία χρόνια. Όμως η γενική τάση που φορά τις ασφαλιστικές δαπάνες δεν έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό.
Γιατί οι άνδρες θεωρούνται πιο επικίνδυνοι οδηγοί;
Από τα πρώτα τους εφηβικά χρόνια οδήγησης, οι άνδρες συνήθως πληρώνουν μεγαλύτερα ασφάλιστρα από ότι οι γυναίκες.
Αυτή η διαφορά δε βασίζεται καθόλου σε στερεότυπα τα οποία ακολουθούν οι ασφαλιστικές εταιρείες.
Είναι αποδεδειγμένο ότι η οδηγική συμπεριφορά των ανδρών είναι τέτοια που μπορεί πιο εύκολα να προκαλέσει ένα ατύχημα.
Έχουν μεγαλύτερη τάση να οδηγούν με αυξημένη ταχύτητα και να κάνουν γρήγορες αλλαγές στην κατεύθυνση της κυκλοφορίας τους.
Γενικά, οι γυναίκες τείνουν να είναι περισσότερο προσεκτικές με τις στροφές αλλά και τις αλλαγές λωρίδας.
Περισσότεροι άνδρες από ότι γυναίκες έχουν αναφερθεί ότι περνούν με κόκκινο και μπορεί να παραβιάσουν του κανόνες του ΚΟΚ, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να προστατεύονται από το δυνητικό κόστος των απαιτήσεων των πελατών τους ανεξάρτητα από την οδηγική συμπεριφορά.
Ακόμα κι αν κάποιος μπορεί να δείξει ότι έχει άριστη οδηγική συμπεριφορά, θα χρεωθεί ακόμα περισσότερο για την ασφάλειά του από μια γυναίκα που έχει επίσης πολύ καλό ιστορικό.
Κάθε άνδρας χρεώνεται περισσότερο με βάση τη γενική τάση των ανδρών σε ολόκληρη τη χώρα να κάνουν περισσότερες ασφαλιστικές αξιώσεις από ό, τι οι γυναίκες.
Μπορεί να φαίνεται άδικο, αλλά η διαφορά των ποσοστών μπορεί να δικαιολογηθεί όταν οι μέσοι όροι συγκρίνονται μεταξύ των φύλων.
Αν αναλογιστείτε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες καλύπτουν πολλούς άνδρες οδηγούς που κυμαίνονται από προσεκτικοί έως επικίνδυνοι, γίνεται πιο προφανές γιατί τα ασφάλιστρα των ανδρών είναι πιο ακριβά σε όλους τους τομείς.
Έρευνες δείχνουν ότι οι άνδρες συμμετέχουν σε περισσότερα ατυχήματα
Μια μελέτη του 2008 έδειξε ότι οι άνδρες επιδεικνύουν πολύ επικίνδυνες συμπεριφορές όταν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι περισσότερο από το 70% των θανάτων που οφείλονται σε τροχαία δυστυχήματα είχαν άνδρες οδηγούς.
Ακόμα ένα 70% των ατυχημάτων που προκάλεσαν θανάτους πεζών είχαν άνδρες οδηγούς. Το ποσοστό αυξάνεται σε 87% αν ο πεζός που σκοτώθηκε ήταν ποδηλάτης.
Πάνω από το 90% των θανάτων σε μοτοσικλετιστές που αναφέρθηκαν αφορούσαν άνδρες οδηγούς.
Αυτοί οι αριθμοί δείχνουν ότι πολύ περισσότερο από τα μισά από τα σοβαρότερα ατυχήματα αφορούσαν άνδρες οδηγούς.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες χρησιμοποιούν αυτούς τους αριθμούς για να υπολογίζουν τα ασφάλιστρά τους, έτσι ώστε κάθε πελάτης να καλύπτεται κατάλληλα σε περίπτωση που συμβεί κάτι.
Όταν τα στατιστικά στοιχεία είναι τόσο ξεκάθαρα είναι εύκολο για τις ασφαλιστικές εταιρείες να δικαιολογήσουν τα αυξημένα ασφάλιστρα των γυναικών σε σύγκριση με αυτά των γυναικών.
Κάθε ασφάλιστρο βασίζεται σε πιθανούς κινδύνους.
Οι άνδρες έχουν τεκμηριωθεί ως οδηγοί υψηλότερου κινδύνου από τις γυναίκες μέσω στατιστικών ατυχημάτων που βασίζονται σε δεδομένα της τροχαίας.
Το ποσό των ζημιών που οφείλονται σε ατυχήματα τείνει να διαφέρει
Η επιθετικότητα των ανδρών πίσω από το τιμόνι οδηγεί επίσης σε σοβαρότερα ατυχήματα.
Οι άνδρες έχουν αποδειχθεί ότι οδηγούν πιο γρήγορα και λιγότερο προβλέψιμα, πράγμα που σημαίνει ότι τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται λόγω της ταχύτητας είναι πιο σοβαρά.
Αν ένα ατύχημα συμβεί ενώ τα αυτοκίνητα έχουν μεγάλη ταχύτητα, η ζημία που προκαλείται είναι πολύ πιο ακριβή για να την καλύψει μια ασφαλιστική εταιρεία.
Οι γενικοί τρόποι οδήγησης των ανδρών δημιουργούν συγκρούσεις που οδηγούν σε μεγαλύτερες ζημιές στα αυτοκίνητα αλλά και πιο σοβαρούς τραυματισμούς στον ίδιο τον οδηγό αλλά και τους επιβάτες.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες λαμβάνουν πάντα υπόψη τους τη σοβαρότητα των ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται οι άνδρες οδηγοί όταν καθορίζουν το ύψος των ασφαλίστρων.
Υπάρχει έρευνα που έχει αποδείξει ότι η επικίνδυνη οδήγηση των ανδρών μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερους τραυματισμούς στους επιβαίνοντες ακόμα και αν το ατύχημα δεν είναι σοβαρό.
Οι άντρες τείνουν να οδηγούν χωρίς να φορούν τη ζώνη ασφαλείας, κάτι που οι γυναίκες κατά βάση δεν κάνουν ποτέ.
Αυτός είναι ένας λόγος που οι τραυματισμοί των ανδρών είναι πιο σοβαροί όταν εμπλέκονται σε ατυχήματα.
Η οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών και αλκοόλ έχει επίσης αποδειχθεί ότι είναι πιο διαδεδομένη στους άνδρες οδηγούς.
Η απρόσεκτη οδήγηση είναι μία από τις κύριες αιτίες θανάσιμων ατυχημάτων αυτοκινήτων σε ολόκληρη τη χώρα.
Πολιτιστικές αιτίες για τη διαφορετικότητα του φύλου
Η επικίνδυνη οδήγηση των ανδρών δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που αυξάνει τα ασφάλιστρα τους σε σύγκριση με αυτά των γυναικών.
Υπάρχουν επίσης και πολιτιστικοί λόγοι για τους οποίους οι άνδρες είναι πιο ακριβοί για να ασφαλιστούν.
Στις περισσότερες οικογένειες, ο άνδρας του σπιτιού οδηγεί πολύ περισσότερο από ότι η γυναίκα.
Οι άνδρες μετακινούνται από και προς την εργασία τους συχνότερα από τις γυναίκες, κάτι που τους κάνει περισσότερο ευάλωτους στο να εμπλακούν σε κάποιο ατύχημα.
Ακόμη και αν ένα παντρεμένο ζευγάρι εργάζονται και μετακινούνται προς την ίδια περίπου απόσταση καθημερινά, εξακολουθεί να υπάρχει αυξημένη πιθανότητα ο άνδρας να εμπλακεί σε τροχαίο.
Πολλά από τα χειρότερα δυστυχήματα συμβαίνουν αργά το βράδυ ή τα σαββατοκύριακα, όπου παραδοσιακά οδηγεί ο άνδρας και η γυναίκα κάθετε στη θέση του συνοδηγού.
Οι έρευνες δείχνουν ότι οι άνδρες έχουν επίσης την τάση να προτιμούν ακριβότερα και πιο ισχυρά αυτοκίνητα. Αυτά τα αυτοκίνητα φυσικά συνοδεύονται από υψηλότερα ασφάλιστρα λόγω του ότι η επισκευή τους μετά από ένα ατύχημα κοστίζει.
Μια γυναίκα που οδηγεί ένα μικρού κυβισμού αυτοκίνητο δεν θα χρειαστεί τόσο μεγάλη αποζημίωση όση ένας άνδρας που οδηγεί ένα σπορ αυτοκίνητο ή ένα τζιπ μεγάλου κυβισμού.